Autovehicul nou (APL) (EV)

Acte necesare pentru inscrierea in evidentele fiscale a unui mijloc de transport auto nou, care nu a mai fost inmatriculat in tara sau strainatate

Daca ati cumparat un autovehicul (remorca)  nou, din tara sau din strainatate va trebui sa prezentati actele necesare comune, cu urmatoarele precizari :

Documentul care atestă dreptul de proprietate al solicitantului asupra autovehiculului sau remorcii este Factura  emisa de societatea comerciala (dealer autorizat) din tara sau din strainatate. In cazul autovehiculelor cumparate din strainatate  acest act trebuie tradus de traducator autorizat .

Daca autovehiculul nou a fost cumparat de la o persoana fizica sau juridica (cu exceptia societatilor autorizate care comercializeaza autovehicule/remorci), care l-a importat dar nu l-a inmatriculat, sunt necesare :

  • Contractul de vanzare-cumparare pentru un vehicul, semnat de ambele parti.
  • Factura de la persoana juridica pe care sa fie trecute obligatoriu marca si seria de sasiu
  • Fisa de inmatriculare pe care in caseta D (partea de jos) se trece primul proprietar si in caseta B (partea de sus) urmatorul, vizata pentru instrainare de organul fiscal de care apartine primul proprietar (caseta E) si Certficatul de atestare fiscala din care sa rezulte ca acesta nu are datorii privind impozitul aferent autovehiculului pe perioada cat l-a avut in proprietate, daca aceasta perioada depaseste 30 de zile, chiar daca nu l-a inmatriculat.

Nota

In cazul in care exista mai multi proprietari intermediari intre cel care a cumparat autovehiculul nou din tara sau din strainatate si cel care o va inmatricula, sunt necesare :

  • Toate documentele intermediare de transfer de proprietate (contracte de vanzare-cumparare sau facturi)
  • Fisele cu viza de instrainare (completate ca mai sus) si Certificatele de atestare fiscala pentru fiecare dintre ei, daca tranferurile de proprietate s-au facut intr-o perioada mai lunga de 30 de zile, toate in original si copie. Daca toate transferurile de proprietate sunt facute pe parcursul lunii calendaristice pentru care s-a platit impozit de primul proprietar (conform Certificatului sau fiscal), nu  mai trebui Certificatele fiscale pentru intermediari( totusi uneori  in practica, din motive de verificare reritoare la eventuale debite pe care le-ar putea avea unii, la unele administratii locale se cer si Certificatele fiscale pentru proprietarii intermediari; pentru a nu avea probleme este bine sa le aveti.)
Alte articole din sectiunea: Inscrierea in evidentele locale